Arbeta hos oss

arbeta hos oss

Lediga tjänster

Rydbo Friskola är en mindre skola för årskurserna F-6 med tillhörande fritidshem.
Till skolan hör också en förskola. Skolan arbetar enligt Montessoripedagogiken.
Skolan ligger i Rydbo, mellan Täby och Vaxholm, dit man lät tar sig med Roslagsbanan eller Vaxholmsbuss. Restid från T-centralen ca. 30 minuter.

gul mask transparent
Gula huset på Rydbo Friskola utomhus

Spontan ansökan

Vi är alltid intresserade av att ha ett bra kontaktnät av duktiga pedagoger, barnskötare och fritidsledare. Du är välkommen med en spontanansökan inför framtida ev. rekryteringar. Maila till ingela.gardner@rydbofriskola.se.

Respekt och ansvar

Vi jämför inte barnen med varandra utan respekterar individualiteten. Det hjälper barnet att utveckla sin självrespekt och också respekten för andra.

Alla barn får ta ansvar för sin miljö både ute och inne.
Delaktigheten i den omsorgen gör att barnen känner att vi vuxna ser honom eller henne som en jämlike.

Leken är barnets arbete

Respekten för barnet ligger till grund för hela vårt arbete. Därför kallar vi barnets ”lek” för övningar i arbete. Barnet arbetar aktivt för att växa och utvecklas.